PERSBERICHT | Breeding Accel bundelt krachten op IPM Essen

In dit nieuwe jaar krijgt de samenwerking van Breeding Accel een extra dimensie. De gerenommeerde veredelaars KP Holland, Interplant Roses, Schoneveld Breeding, Sion Young Plants en Royal Van Zanten presenteren gezamenlijk hun assortiment op de IPM Essen, op stand nr. 2D13, onder de naam Breeding Accel.

Peter van de Pol, woordvoerder van Breeding Accel, deelt zijn enthousiasme: “Door gezamenlijk op een stand te staan, bundelen we ook onze commerciële krachten en creëren daarmee een aantrekkelijke one-stop-shop voor onze ketenpartners waar zij de laatste innovaties in onze genetica kunnen zien en beoordelen.”

Een verenigde kracht van veredelingsbedrijven

Breeding Accel vertegenwoordigt een krachtige samenwerking tussen zes toonaangevende veredelaars. Naast de vijf genoemde sierteeltbedrijven, maakt ook Fresh Forward met veredeling in appel en aardbei, deel uit van de samenwerking. Door kennis en onderzoekscapaciteiten te bundelen, wordt significante vooruitgang geboekt. “Dankzij onze samenwerking hebben we de afgelopen jaren onze veredelingscyclus kunnen versnellen. Dit resulteert in sterke genetica en een eerdere introductie van onze producten. Bovendien wisselen we ook veel kennis uit op het vlak van human resource management, weefselkweek, vermeerdering en verkoop. Door deze samenwerking boeken we op meerdere bedrijfsprocessen vooruitgang wat uiteindelijk ten goede komt aan onze klanten, door levering van sterker en vitaal uitgangsmateriaal,” aldus Peter.

Door gezamenlijk op te trekken tijdens de IPM, zet Breeding Accel een nieuwe stap in de samenwerking. De IPM vindt plaats van 23 t/m 26 januari in de Messe, Essen.