Nieuws

PERSBERICHT | Deroose Plants en Sion Young Plants starten exclusief partnerschap in Phalaenopsis op de Aziatische markt

Genetica van Sion Young Plants in 2025 beschikbaar voor Aziatische kwekers
Deroose Plants Group en Sion Young Plants slaan de handen ineen in een exclusieve samenwerking voor de opkweek en verkoop van Phalaenopsis op de Aziatische markt, die van start gaat in januari 2024. Deze samenwerking biedt Aziatische kwekers vanaf begin 2025 toegang tot een gevarieerd assortiment hoogwaardige orchideeën.

Synergie van netwerk, ervaring en collectie
Sion Young Plants, bekend in de internationale veredelings- en vermeerderingswereld van Phalaenopsis, brengt niet alleen diversiteit in genetica maar ook expertise op het gebied van marketing en verkoop. Deroose Plants Group, wereldwijde leverancier van jong plantmateriaal van diverse tropische planten, met veel ervaring en een breed netwerk op de Aziatische markt.
Deroose Plants Group breidt met de samenwerking het portfolio uit met hoogwaardige Phalaenopsis van Sion Young Plants. Sion krijgt op haar beurt de kans om hun genetica te introduceren op de Aziatische markt. De vermeerdering van de producten zal plaatsvinden bij Deroose Plants Group, waarmee beide partijen hun krachten bundelen.

Exclusief aanbod op maat
Vanaf 2025 hebben Aziatische kwekers toegang tot het exclusieve aanbod van Sion genetica. Het Phalaenopsis stekmateriaal is verkrijgbaar in laboratoriumbekers, plugs of halfwas planten, met keuzemogelijkheden in kleur en ras. De eerste levering van stekmateriaal in pluggentrays wordt verwacht in 2025.

‘’Ik kijk enorm uit naar deze samenwerking omdat de Aziatische markt voor Phalaenopsis nog altijd groeiend is. Met de Sion genetica hebben we een onderscheidend product te bieden ten opzichte van de lokale leveranciers. Deroose heeft een breed netwerk op de Aziatische markt en is bovenal heel ervaren in het vermeerderen van tropische planten. Een ideale combinatie voor een succesvolle toekomst in de Aziatische Orchideeënsector.’’ Aldus Randy van Paassen, Sales & marketingmanager Sion Young Plants.

IPM Essen en Beijing
Op de IPM in Essen en de IPM in Beijing, zullen de bedrijven aanwezig zijn om meer te vertellen over het exclusieve partnerschap.

IPM Essen
23 t/m 26 januari in de Messe, Essen
Stand nr. 2D13, onder de naam Breeding Accel
Stand nr. 2B25.8, onder de naam Deroose Plants